Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, July 12, 2012

DIY Papier Mache Letters | Gör-det-själv: Pappbokstäver


Do you remember these letters from the red and green nursery?

Kommer ni ihåg de här bokstäverna från det röda och gröna bebisrummet?


I like letters. And I like washi tape. So I decided to combine the two.

Jag gillar bokstäver. Och jag gillar washitejp. Så jag kombinerade de båda.

It's an easy project (are you starting to notice that I like easy projects...), and if you don't like the way your design turns out, you simply remove the tape and start over.

Det är ett lätt projekt (har ni börjat inse att jag gillar enkla projekt...?), och om du inte tycker det blir fint är det bara att ta bort tejpen och börja om igen.




I tried to stick with green and red to keep the color scheme going.

Jag höll mig hyfsat mycket till grönt och rött för att följa färgschemat.


The letters are from Panduro and the washi tapes are from different places, you'll find nice ones here and here for example.

Bokstäverna är från Panduro och washitejpen är från lite olika håll, du hittar fina t ex här och här.

Linking up to The Southern Institute.

2 comments:

  1. Det var en jättebra idé! Snabbt, lätt och snyggt precis vad jag gillar.

    ReplyDelete
  2. Tack Kerstin! Och så är det ju så fiffigt att man kan ta bort tejpen och ändra designen hur enkelt som helst om man vill. Inte så dumt!

    ReplyDelete