Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, July 31, 2012

A children's beach robe | En badrock för barn




Better late than never! A:s beach robe finally got finished just in time for a few (definitely too few) days of perfect beach weather.

Bättre sent än aldrig! A:s badrock blev till sist klar, precis i tid för några (alldeles för få) stranddagar.


Remember how I made baby I a beach robe some time ago? Well, A:s robe got delayed a little, but he is very pleased with the result. I used the great beach robe pattern from Dana Made It, the same as I used for the baby robe. The pattern only goes up to size 4T, but since A is a thin 5 year old I figured it would work if I just made the whole thing a little larger. 

I added about 5 inches to the sleeves and at the bottom, and added about 1 inch everywhere else. I crossed my fingers and sewed, and it turned out fine. The hood is huge (which A loves) and I think he'll be able to wear the robe next summer as well. I made the tie a little shorter than in the pattern, because I didn't want it to touch the ground when not tied.

Minns ni hur jag sydde en badrock till bebis I för några månader sedan? Nå, A:s badrock blev något försenad, men han är mycket nöjd med de slutliga resultatet. Jag använde badrocksmönstret från Dana Made It den här gången också, det är så bra. Mönstret går bara upp till 4 år dock, men eftersom A är en smal femåring tänkte jag att det nog skulle funka om jag bara gjorde hela lite större.

Jag la till ungefär 12-15 cm på ärmarna och längs nederkanten, och la till ca 2,5 cm på resten. Så höll jag tummarna och sydde, och det blev bra. Huvan är enorm (vilket A gillar skarpt) och jag tror han kommer att kunna ha den nästa sommar också. Jag gjorde skärpet lite kortare än i mönstret, för jag ville inte att det skulle hänga på marken när det inte var knutet.


He got a pocket too, for ice cream money or goggles maybe? I made rounded corners to match the tie, and lined the edge with bias tape.

Han fick en ficka också, för glasspengar eller simglasögon kanske? Jag gjorde hörnen rundade för att matcha skärpet, och kantade med kantband.


I do love matching things, and I can't help but love how the two robes match so well...

Jag gillar verkligen matchande saker, och kan inte hjälpa att jag tycker dessa matchande badrockar är helt bedårande...



Linking up to The Southern Institute.

8 comments:

  1. Great robes :-) Love the colours, and they look so snuggly!

    ReplyDelete
  2. Thanks Happy Whimsical Hearts, the robes really are snuggly! I like that the pattern has super long sleeves that can be folded down to cover the hands in cold weather. Perfect for this freezing Swedish summer...

    ReplyDelete
  3. jättefina =) härliga sommriga färger =)

    ReplyDelete
  4. Jättefina badrockar!! Och jag gillar också att matcha, skulle gärna matcha barnens kläder men storbarnet är fö envis med vad hon ska ha på sej så det är svårt :-)

    ReplyDelete
  5. Stina, jag vet precis hur det är! Men jag började med att fråga stora som älskar grönt. Och tycker att blått är okej. Sedan fick den andra anpassa sig. Pricktyget frågade jag inte om...

    ReplyDelete